سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 329155
۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
خبر گزاری حوزه

عید واقعی برای انسان زمانی است که الگوهای پسندیده را عادت رفتاری خویش قرار داده و از انجام گناه دوری کند و از اعمال گذشته خود استغفار کند.

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی،  در گفت و گو با خبرنگار حوزه در ارومیه، با اشاره به جامعیت و کامل بودن دین مبین اسلام تصریح کرد: مکتب ناب محمدی(ص) به دلیل جامعیت و فراگیر بودن اصول و ضوابط آن، برنامه ای مدون و تبیین شده برای تمام روابط اجتماعی انسان برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: تاکید اسلام برای استحکام روابط میان مومنان برپایه دوستی و صمیمیت سفارش شده است و در این میان دیدار از خویشان و انجام صله رحم از برکات اسلام است.

حجت الاسلام مقدم، غایت از این امر را مستحکم نمودن عقد اخوت و برادری دانست و افزود: شکل گیری روابط میان مسلمانان باید برپایه محبت و دوستی نمایان شود نه براساس منفعت.

وی افزود: یکی از راه های نزدیکی قلوب و ایجاد صمیمیت میان انسان ها انجام فریضه پسندیده صله ارحام است که این شیوه نباید مختص اعیاد سال قرار گیرد.

معاون استانی امور واحدهای آموزشی، با بیان تاکیدات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بر نهی از قطع صله رحم در بین مومنین اظهار داشت: خداوند متعال برای افراد عامل به فرایض دینی پاداشی قرار داده که در این میان افزایش طول عمر، رونق رزق و روزی و وعده بهشت به پاس دارندگان صله رحم عطا می شود.

حجت الاسلام مقدم خاطرنشان ساخت: عید واقعی و باطنی زمانی است که انسان با خضوع و خشوع در درگاه پروردگار از گناه دوری جوید و در مقابل اعمال گذشته خویش استغفار کند.

وی بابیان تاکیدات قرآن بر مزیت های وافر سیر و تامل و تعمق در طبیعت گفت: قرآن کریم منبع غنی و پرمحتوا برای سعادت انسان است که در آن می توان درباره سفارش های موکد بر سفر و عبرت گیری انسان از محیط طبیعت نشانه هایی یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha